Veke 23/16 – Ny draumaveke

Veke 22/16 – Sommer på fjellet
juni 3, 2016
VEKE 24/16: Sande og Sola skole, 7.kl.
juni 15, 2016
Veke 22/16 – Sommer på fjellet
juni 3, 2016
VEKE 24/16: Sande og Sola skole, 7.kl.
juni 15, 2016

Denne veka har 6.kl. frå Porsholen skole vore på leirskulen. Det har vore full rulle frå start til mål med fiske, padling, bekkevandring, orientering og mykje meir. Og ikkje minst har det vore smil og latter. Sjå mange bilde under, og les elevlogg:

Leirskole uke 23-Porsholen skole

Mandag:
Først da vi møtte opp på skolen var vi veldig spente og gledet oss til bussturen. Vi tok to ferjer og det tok omtrent tre timer før vi var fremme. Da vi endelig hadde kommet frem til Gullingen-leirskole ble alle veldig gira på å se hvordan rommene så ut og sånn. Etter vi hadde pakket ut og sett på rommene våre så gikk vi en veldig kjekk tur i skogen, og så lekte vi Gullingen-gjemsel (det var om å gjør å bli gull-ungen for dagen) Vi gikk ned til Mosevatnet og de som ville kunne bade i vannet, det var den varmeste dagen vi var her. Etter en tur i skogen spiste vi lapskaus til middag og sjokolade-pudding til dessert, noe som var veldig greit var at de passet på hvis noen hadde allergier eller noe lignende. Klokken åtte spiste vi kveldsmat og la oss klokken ti.

Tirsdag:
På Tirsdag spiste vi frokost klokken kvart på åtte omtrent og lagde oss matpakke til turen, vi skulle nemlig ut i kano\robåt. Vi ble delt inn i to grupper, den ene begynte med kano-padling, den andre gruppen begynte med å ro. Først var det litt krevende men vi fikk teken på det. Vi dro opp noe fiskegarn på en øy og rodde\padlet inn til en slags strand og snakket litt om fisken. Etterpå fikk de som turte, sløye fisken. (det var litt ekkelt, men lærerikt) Vi lærte å lage bål, og så kunne vi lage ostesmørbrød. Vi grillet fisken med litt salt og einar-plante på, det smakte veldig godt! Plutselig kom det veldig mye tåke og vi var ikke helt kledd for det. Så byttet vi på å ro og å padle på vei hjem. Til middag spiste vi pølse og pommes fries og til dessert fikk vi pinneis. (Maten var veldig god) Vi hadde noen leker og så la vi oss til å sove. Alle gledet seg til neste dag.

Onsdag:
På Onsdag var det noen som hadde ligget ute i bålstuen fra Tirsdag til Onsdag, de hadde hatt det veldig gøy. Etter vi hadde spist frokost så delte vi oss inn i tre grupper og gikk tur i skogen, men det endte opp med at vi gikk litt oppover i fjellene. Vi klatret litt og snakket om naturen rundt oss. Da vi hadde funnet oss en fin plass så tente vi bål og grillet ostesmørbrød og pinnebrød. Vi lagde også kullstifter og tegnet i ansiktet på hverandre, det var veldig morsomt. På turen hadde vi orientering med kart\bingo, de som hadde fått bingo fikk en slikkepinne. Orienteringen var veldig gøy og du skjønnte mer om hvordan du skal bruke et kart. Til middag var det kylling og ris, til dessert var det gele med vaniljesaus. De som ikke kunne ha gele fikk iskrem. Senere la vi oss til å sove, noen lå ute i bålstuen.

Torsdag:
På Torsdag skulle vi ha bekkevandring og vi ble delt inn i tre grupper, den ene var en gruppe som bare vandret litt rundt, den andre skulle på fisketur oppe i fjellet, (litt lenger tur) den siste gruppa skulle gå på to fjelltopper og det var den lengste turen. Da vi var på vei ned igjen fra fjellet så gikk vi ned til bekken og gikk på bekkevandring, noen i vannet andre på steinene rundt. Mange ble blaute men det var skikkelig gøy. Så gikk vi tilbake til leirskolen og til middag var det komlebuffet og sjokoladekake til dessert. Senere på kvelden hadde vi disco, det var mange som danset «slow dance». (det ble noen par) På slutten av kvelden pakket vi litt fordi vi visste at vi måtte reise hjem neste dag. (so sad… )

Fredag:
Vi våknet og oppdaget at tiden hadde gått for fort, fordi det var fredag! Vi spiste vår aller siste frokost på Gullingen, vi fikk utdelt våre siste arbeidsoppgaver. Nå var det ikke lenge til vi måtte reise hjem igjen. Alt hadde gått så fort siden vi hadde hatt det så gøy. Vi så bussen komme opp på parkeringsplassen, det var en halv time igjen omtrent til vi måtte forlate dette vakre, vidunderlige stedet. Vi på 6.trinn vil gjerne takke alle på Gullingen-leirskole som har gitt oss denne veldig lærerike og skjekke uka. Vi skulle gjerne vært her to-tre uker til.

Takk for oss på Porsholen skole 6.trinn :)?