Skadberg var her, i sol og regn

Gullingen leirskule – ein stad for naturoppleving og læring

april 7, 2017

17-17 Meling og Storevarden og full vinter

april 27, 2017

Gullingen leirskule – ein stad for naturoppleving og læring

april 7, 2017

17-17 Meling og Storevarden og full vinter

april 27, 2017

Logg for Skadberg skole uke 16 2017
Tirsdag:
6. trinn på Skadberg skole møtte opp på skolen og gledet seg veldig til å dra. Bussturen gikk veldig fort og alle satt og snakket om hva de gledet seg til. Når vi kom til Gullingen ble vi møtt av de som jobbet her, de var veldig hyggelige. Vi ble vist inn til rommene våre og begynte å pakke ut. Etter alle var ferdig å pakke ut var vi oppe i skileiken og stod på ski og koste oss. Det var mange som sto på ski for første gang. De synes det var veldig gøy. Når klokken ble halv fire gikk vi inn å gjorde oss klare til middag. Når klokken var fire måtte kjøkkentjenesten gå, og vi andre satt i sengene og stuen og spilte kort og snakket. Til middag fikk vi lapskaus og til dessert fikk vi sjokolademousse. Etter middag var kiosken åpen og alle kjøpte seg noe godt. Til kvelds så fikk vi brød med pålegg.

Onsdag:
Vi ble vekket klokken 7 og gikk til frokosten klokken kvart på åtte. Etter frokosten var vi på et møte. Vi ble delt inn i grupper etter skiferdigheter. Vi gikk en lang tur som varte i 6 timer. Vi koste oss med varm saft og grillet osteskiver. Til middag var det laks og pasta, til dessert fikk vi sjokoladekake. Kveldsen var det samme hver dag. Vi hadde kjøpt godteri på tirsdag, noen hadde mer igjen og andre hadde spist opp alt…

Torsdag:
På torsdag var det en overaskelse med sjokade og kakao. Det regnet masse og vi ble delt i to grupper. Den ene gikk på truger og hadde masse kjekke akteviteter og orientering med kart. De som gikk på ski rant ned på bakken og øvde på å svinge og bremse. Etterpå spiste vi lunch og byttet grupper. Til middag var det komler og pinnakjøtt. Og til dessert så fikk vi en ispinne hver. Kiosken var åpen og alle kjøpte masse godt. Etter kveldsmaten var det diskotek.

Fredag:
Alle fikk hver sin vaske oppgave bortsett fra oss, vi sitter her og skriver om leirskolen. Ha det bra..!!!!!
Leirskolen har vært en kjekk opplevelse med latter og moro. Det er en ting vi aldri vil glemme. Vi har på en måte blitt litt bedre kjent med alle. Lærerene var snille og hjalp oss med alt vi trengte hjelp til. Vi lærte om dyr og om ski. Tusen takk for en fantastisk uke sammen med dere. Vi anbefaler alle om å glede seg til leirskolen!!!
Hilsen Una 6c, Helena 6b & Sophia 6a!
HÅPER VI SEES IGJEN!!<3<3